Werkwijze

Mijn procedure als het gaat om het aanmelden en plaatsen van leerlingen is opgebouwd uit vier stappen.  Deze stappen kunnen in korte tijd doorlopen worden, zodat uw kind snel geholpen kan worden. Ik vind het fijn als ik tijdens het intakegesprek kan kennismaken met zowel u als uw kind. Het is dan ook gebruikelijk dat jullie samen komen. Toch kunnen er situaties zijn, waarin u iets met mij wilt bespreken, dat uw kind niet weet of waarmee u uw kind niet wilt confronteren. Uiteraard begrijp ik het als u dan alleen komt. Mijn werkwijze kort samengevat: 

Stap 1:

Mocht u uw kind willen aanmelden voor extra ondersteuning, neemt u dan contact op met Wijsheid in de Dop via aanmelden@

wijsheidindedop.nl of telefonisch 06-14158879.

Stap 2:

We plannen dan een intakegesprek. In dit gesprek van een half uur bespreken we welke problemen u of uw kind ervaart en wat er eventueel al aan gedaan is. We bespreken of er eventueel diagnoses zijn, die een belemmering kunnen vormen voor het leerproces en kijken naar de ontwikkeling van uw kind tot nu toe. U hoort wat ik voor u kan betekenen.

Stap 3:

Besluit u gebruik te willen maken van de Remedial Teaching/

Huiswerkbegeleiding/PGB begeleiding van Wijsheid in de Dop dan maken we gelijk afspraken over tijdstippen, plaats en frequentie van de begeleiding.

Stap 4:

Mocht het beeld na ons gesprek nog niet duidelijk zijn, dan kan de Remedial Teacher pedagogisch-didactisch onderzoek verrichten. Dit leidt tot een diagnostisch verslag en een voorstel voor een handelingsplan of indien nodig een doorverwijzing.

De Remedial Teaching, bijles, huiswerkbegeleiding of training zal op maat worden aangeboden in mijn praktijk aan huis. Gedurende de uitvoering van het handelingsplan zijn er steeds tussentijdse evaluaties en gesprekken met ouders en/of school om de vorderingen bij te houden. De duur van het gehele traject is afhankelijk van die vorderingen maar ook van de aard van het problemen of de problemen. Mijn aanpak is erop gericht om leerlingen niet langer in de begeleiding te houden dan noodzakelijk is. Met de door mij gehanteerde werkwijze, waarin ik niet alleen het bestaande probleem aanpak, maar ook werk aan zelfstandigheid en zelfvertrouwen, kan ik leerlingen in relatief korte tijd vooruit helpen.